Z przyjemnością informujemy, że ostatnio Patryk Pachura miał okazję testować samochód wyścigowy Praga R1. Marka Praga historyczny czeski producent samochodów z ponad 100-letnią tradycją, obecnie wytwarza samochody wyścigowe, gokarty oraz lekkie samoloty pasażerskie. Niesamowity samochód Praga R1 to pierwszy, niedrogi samochód tego typu XXI wieku! Ta nowoczesna konstrukcja bazuje na super lekkim monocoque wykonanym z włókna węglowego, pozostałe elementy nośne to aerodynamiczna podłoga wykonana z kevlaru i włókna węglowego oraz przednia i tylna strefa kontrolowanego zgniotu. Do napędu posłużył silnik pochodzący z formuły Renault który został przekonstruowany tak, aby zapewnić mu większą żywotność. Jednostka o pojemności 1998 cm3 rozwija moc maksymalną 210 KM i maksymalny moment obrotowy 220 Nm, co przy masie auta 592 kg gwarantuje wyjątkowe osiągi. Już wkrótce będzie dostępna wersja z silnikiem turbodoładowanym z mocą przekraczającą 320 KM. Moment obrotowy przenoszony jest na tylne koła przez sześciobiegową sekwencyjną skrzynię biegów HEWLAND JFR o wymiennych przełożeniach. W zawieszeniu zastosowano zestaw Koni z regulacją wysokości, twardości dobicia i odbicia, regulacji podlegają także kąty pochylenia kół. Nadwozie #Praga_R1 jest wykonane z włókien węglowych i charakteryzuje się bardzo wyrafinowaną aerodynamiką. Docisk do podłoża jaki potrafi wytworzyć aerodynamika półtorakrotnie przekracza masę własną samochodu, to pozwala na jazdę w zakrętach z przeciążeniami sięgającymi 2,7 g. Praga R1 to jeden z najnowocześniejszych samochodów wyścigowych, dzięki całkowicie nowej konstrukcji spełnia rygorystyczne wymogi bezpieczeństwa w sportach motorowych, ale przede wszystkim umożliwia równorzędne ściganie się z innymi wiele droższymi samochodami.
Liczne negocjacje i wielogodzinne testy zaowocowały podpisaniem kontraktu dealerskiego z firmą Praga.